Tuesday, February 1, 2011

hati sanubari vs hati nurani

hari tu aku pegi 'bicara selasa' kat surau maktab..penceramah adalah puan salbiah yang mulut mak aiiii...hebat betoll..hahahaha...dengar la ceramah sampai dekat-dekat nak isya'...pastu adela satu ayat yang beliau dok sebut ni membuatkan aku ngan member gaye macam tersampuk aje..bunyinya macam ni :

"orang sebut hati sanubari kite pon nak sanubari jugak..padahal sanubari tu hati penuh dengan syaitan..yang betol hati nurani "

haaa..macam tu la lebey kurang kan..aku ngan saing aku ni sentap habes laaa..mane tak nye..selama ni duk pakai hati sanubari manjang..ecehhh kalo datang time hati berbunga daisy tu mule duk conteng-conteng mengarang ayat penuh tulih hati sanubari..haaaa..hambek kau..padanla syaitann nirrajjim penuh melekat..duk sebut-sebut lagi...oghang bagi elok-elok hati nurani taknak pakai..yang tak elok jugak nak..isk-isk..mane nak tau kan selama ni..<------ayat klise bela diri...hekhek...mane laaaa hati tak jadik mulia kan..hahaha..

kire time aku pegi ni kurang-kurang dapatla satu mende yang boleh aku ingat..yela manusia ni kan pelupa..pegi denga orang duk cakap balik nanti terus lupa sume..dapat ingat sket pon alhamdulillah dah aku nie..pulak tu tang hati..memang penting..kan nak jaga hati..lagipon bile dah tau ni..at least kene elakkan..jangan sebut dah atau kurangkan kalau tersasul masul tu...cube sebut yang betoll..H.A.T.I N.U.R.A.N.I...manis dan indah bunyi nya kan...

No comments:

Post a Comment