Sunday, February 6, 2011

makan sampai sendat



assalamualaikum...

cuti-cuti raya cine tu aku duk sorang-sorang..jadi keluar pegi melaka dengan yayang...sebab die nak pegi makan chicken wing kat johnny's...aku pon ikutkan aje la..mane aku nak pandai makan wing-wing sayap kepak terbang ni...berbucu bersudut..nak ratah susah..hehe..banyak songeh betol..haha..

dah sampai..masuk dan duduk..tengok menu..wahhhhhh...rambang mata nak makan mane satu nie..last-last pilih steamboat laa..nak makan nasik yayang kata dah biase..kat umah pon leh wat sendiri..ok..kite ikut mr cheff...die pegang menu aku pon jeling-jeling..adek waitress dah pegang pen ni ready nak tulih..yang kitorang lak punyela lame pilih..sudahnya yayang kate biar die yang pilih..aku makan jek..aku pon ok jek la kan..sekali dah bukak menu..aku dulu tunjuk nak yang mane..cesss..gelak besar yayang..hape cakap tak serupa bikin die kate kat aku..hehe..tengah lapa..mana leh tahan kan..

pilih punya pilih..ok cukup..doplas plate makanan enak nak humban dalam puyuk berkuah tomyam ni..aku pon dengan muke tamak cakap cukup ke???heh..memang syaitonn penuh ni duk keliling menggoda suh order banyak..mujur ade dak yayang..kalo tak mau aku ambek jek semua..kekekeke..

maka..sesi makan santap menyantap pon bermula...

kitorang humban ni dalam steamboat:

@ tiger prawn 
@ chicken fillet 
@ fish glue
@ fish roll
@ chickel ball
@ crab stick
@ stuffed chili
@ quail egg
@ golden mushroom
@ oyster mushroom
@ lettuce
@ sea asparagus


yang petak tu fish glue..memang hase ikan ahh...sebelah lagi tu chicken fillet..banyak plate tu nak susun..men ambek jek pic macam nie..


mushroom..lettuce..chicken ball..crab stick..nak masak..nyum nyum


sos yang sedap..siyes..macam ghase patin tempoyak pon ade..tapi dah lame-lame macam masin pulak..



fish glue again..melekat macam gam..haha


stuffed chili and fish roll..stuffed chili tu sedap..ade rase ikan ..macam solok lada sumbat-sumbat dalam cili..

ok..semua dah dimasukkan..cheff sedang masak ok..aku tengok ni pengsan jap..banyaknye..   






chicken wing yang digembar gemburkan..memang sumpah sedap...


masa menyantap..memang diam dan sunyi..sedar-sedar sayap ayam tingal satu jek..

mine..sket kan aku ambek..tomyam tu soooo yummmilicious..

pon aku punye..ni dah bape round punye santapan nie

his..yayang kene abeskan segala yang banyak tu..haha

alhamdulillah..habess...

orange + sour soup+ plain water 



banana split....yang memang geramm tengok...

dahhhh...habesss...memangg sendat dan padat perut lepas makan..dah makan kenyam-kenyam..perut pon happy..hati la la riang gembira...hahahahaha

2 comments: