Tuesday, February 1, 2011

tu bukan cikgu la...tu kakak...

hari ni aku dah start praktikal fasa 3..kat sk Ayer Limau..masjid tanah..sekolah ni aman damai harmoni jek..budak pon ade la dalam dua ratus lebeh..cikgu dekat 30 orang kot..kelas Pendidikan Khas lagila..budak 12 orang..kelas kecik tapi kelok belok selok bagai..sampai kan duduk jek bersila kat luar ngan budak..tapi tak kisah pon tak meja ke hape...aku sekolah dulu pon sekolah kampung..siap pernah belaja dalam science lab lagi sebab construction buat bangunan baru..sekolah pon sekolah kayu jek..punyela kecik sekolah aku dulu..rindu pulak ase..sob sob sob..

semalam satu hari setelkan jadual jek..jadual ajar bm..kelas pk..jumpe guru besau..jumpe GPK...merayap jek satu sekolah..budak-budak pulak tau tau jekla..bile ade cikgu baru kompem bising punye..dierang tau cikgu prektikal ni stok lemah gemalai nak marah pon tak berani pasal anak orang plus mendatang kat tempat orang..tapi tengokla dah jadi cikgu nanti memang suare aku naek 8 oktaf nak suh budak diam..isk isk isk..pecah peti soghe lagu nie laaa..=(...

haaa..tengah- tengah bejalan tu ngan member sprektikum..dengarla budak-budak tahun 1 panggil cikgu kat belakang..pasai kitorang lalu depan kelas dierang..sekali tu tah budak mane jerit kuat..."tu bukan cikgula..tu kakak"...huihuihui...suke sungguh aku denga laaa..kakak dipanggilnye..naseb aku tak ajar kelas kau budak..hahaha.

dah terbukti la kan kiteorang awet muda..sampai budak pon taknak panggil cikgu..nak panggil kakak..isk isk..kembang hati kakak ni dik..kekeke...

aku dapat ngaja bm kelas taun 3 bestari..budak 36 owang..ni first time aku dapat kelas aliran perdana..selalu ajar pk jek...even minor pj pon hentam kat budak pk jugak..ni nak ajar bm memang kene sabar banyak..satu sebab budak ramai..walaupon nisbah budak tu macam sama kau ajar kelas pk..tapi budak kelas normal ni nakal die fuhhh...sentap jugak tangkai jantung..kalo pk ni kite marah-marah pon dia tak akan ingat..die tau kite nak tolong die..budak biasa ni kenkadang dendam lebey..kang mau ade aku marah-marah die letup kete partner aku kang..melopong jawabnya..hahaha...

pastu tang leceh ni ialah mak enchek rancangan mengajar..hape panjang berjela nak kene buat...kalo pk tu ghabak juga 4 helai sekali ngaja..bm ni tak tahula aku..mau 6 7 8 helai nak menulisnye..dahla tak berape nak ingat dah..kene la belek-belek notes lecture lepas..kene belaja balek..huhu...

la nie..kene prepare fizikal and mental nak bergusti ngan budak..have to tackle dierang..senang nanti nak buat keje..kasik hembussss sket biar ikut jek cakap aku..hahaha
kejam kan chekgu macam ni------>it's me..hahahaa

No comments:

Post a Comment